شناسهٔ خبر: 172846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در تیرماه ۱۴۰۳ اجرا شد؛

ایمن سازی پیچ حادثه خیز ورودی جاد قدیم نوخندان در استان خراسان رضوی

ایمن سازی پیچ حادثه خیز نوخندان رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درگز گفت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک، عملیات اجرایی ایمن سازی نقطه حادثه خیز پیچ نوخندان در کیلومتر ۱۵ محور اصلی درگز به قوچان در تیرماه امسال انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، هاشم بهمن یار گفت: ایمن‌سازی راه و مسیرهایی که تردد در آنها صورت می‌گیرد و رفع نقاط حادثه‌خیز نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درگز اذعان کرد: برای ایمن‌سازی این نقطه پر حادثه ۸ هزار و ۲۰۰ متر مکعب عملیات خاک‌برداری توسط عوامل راهداری شهرستان درگز انجام گرفت.

وی تعداد راهداران پرتلاش در این عملیات را ۸ نفر عنوان کرد و افزود: برای انجام رفع این نقطه پرحادثه ۵ دستگاه از ماشین آلات راه‌سازی و به‌مدت هفت روز توانستند ایمن سازی این قوس را به اتمام برسانند.

بهمن یار گفت: شناسایی و انتخاب نقاط حادثه‌خیز بر مبنای سوابق سوانح جاده‌ای، بررسی‌های کارشناسانه و جمع‌آوری، بررسی و تحلیل داده‌های آماری طی یک بازه زمانی مشخص و بر اساس رویکردهای علمی روز دنیا انجام می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درگز همچنین از جمع‌آوری ۲۰ عدد از تابلوهای تبلیغاتی غیر مجاز در حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس قانون ایمنی راه‌ها، نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌ها باید با مجوز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و طی شدن روال قانونی شامل مکان‌یابی صحیح محل نصب تابلو، میزان بازتابش نور و امثال آن انجام شود.

این مسئول رعایت اصول ایمنی را لازمه اخذ مجوز نصب تابلو دانست و گفت: متقاضیان برای نصب تابلوهای تبلیغاتی در حاشیه راه‌ها می‌توانند با مراجعه به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نسبت به اخذ مجوز مطابق استانداردهای لازم اقدام کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درگز یادآور شد: جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز از راه‌ها علاوه بر بهبود نمای بصری جاده‌های استان، در کاهش بار ترافیک و تصادفات جاده‌ای نیز تأثیر به سزایی دارد.

شهرستان درگز که به درّه گز نیز معروف است، در شمال شرق ایران، استان خراسان رضوی قرار دارد؛ این شهر در فاصله ۲۵۵ کیلومتری مشهد واقع شده و از پیشینه فرهنگی و تاریخی غنی برخوردار است.